Eenvoudige taal
Hier vindt u informatie in eenvoudige taal
Welkom op de website van Bocholt.
Geweldig dat je hier bent.
We leggen je hier de website uit.
Je krijgt hier belangrijke informatie.
Hoe bocholt.de werkt
Dit is de internetsite van Bocholt.
Wij zullen u nu de internetsite uitleggen.
Maar alleen de belangrijkste dingen:
Er staan foto's op sommige pagina's.
Je kunt op de foto's klikken.
Dan krijg je informatie over het onderwerp.
Er zijn 6 grote secties op onze website.
U kunt op de secties klikken.
Dan kom je op de pagina van het thema:
- De startpagina
- Stadhuis en burgerdiensten
- Vrije tijd en toerisme
- Milieu en gebouw
- Economie en werk
- Sociale Zaken en Onderwijs
Aan de rechterkant staan groene vakjes met symbolen erop.
U kunt op deze vakjes klikken.
Dan kun je instellingen maken.
Bijvoorbeeld de lettergrootte of de kleuren.
Je kunt informatie delen.
1. de startpagina
Op de startpagina staat veel nieuws.
Je ziet een kalender met evenementen.
Er zijn de gebeurtenissen in Bocholt.
Bijvoorbeeld:
- Concerten
- Theater
- Tentoonstellingen
Het Bocholt logo staat bovenaan de pagina.
Je kunt erop klikken.
Dan kom je altijd terug op de startpagina.
2. stadhuis en burgerdienst
Deze sectie is voor mensen in Bocholt.
Er is veel informatie over het leven in Bocholt.
Er is informatie van politiek en bestuur.
Hier vindt u adressen van afdelingen en kantoren.
U vindt er ook contactpersonen en openingstijden.
Bijvoorbeeld over:
- Citizens' Advice Bureau
- Arbeid en sociale zaken
- Bureau Jeugdzorg
- Bouwautoriteit
- Afval
- Kleuterschool
- School
- Politie
- Brandweer
3. vrije tijd en toerisme
Er zijn veel interessante dingen te zien in Bocholt.
Op deze pagina vindt u informatie en tips.
Bijvoorbeeld: Waar je kunt overnachten .
Waar je op excursie kunt gaan.
Waar je kunt gaan winkelen .
Of waar je uit eten kunt in Bocholt.
4. milieu en gebouw
Hier vindt u informatie over bouwen in Bocholt.
Bijvoorbeeld: over verkeer en milieu.
Of waar je een huis kunt bouwen in Bocholt.
5. economie en werk
Hier vindt u informatie over de economie in Bocholt.
Bijvoorbeeld: over het onderwerp industrie en handel.
6. sociale zaken en onderwijs
Hier vindt u informatie over de stadsbibliotheek, de muziekschool en de Volks-Hochschule.
Meer over cultuur in Bocholt.
U krijgt informatie over de scholen in Bocholt.
En info over de sportclubs.
Bijvoorbeeld:
- Art
- Muziek
- Boeken
- Evenementen
- Scholen
- Sportclubs























